donderdag 8 oktober 2020

N.a.v de kinderboekenweek hebben we de afgelopen weken gewerkt over het thema ‘Toen en Nu’ .
De kinderen waren met de tijdmachine in de tijd van de ridders en kastelen beland en maakten zwaarden en schilden en speelden het spel. Het begrip ’tijd ‘ van vroeger en nu hebben ze geoefend met de klok, de dagen van de week, de dagindeling, de timetimer, de stopwatch, de verjaardagskalender en de wekker. Bijna alle kinderen kennen de dagen van de week, het dagritme, de seizoenen en sommige al wat maanden.

We hebben ook naar dingen van vroeger gekeken zoals een hele oude telefoon met een draaischijf.

We hebben afgelopen maandag een leuke gastles gehad over muziek maken. We gingen ritmes klappen en stappen en muziekinstrumenten bekijken, hun namen leren en ze mochten verschillende instrumenten uitproberen. Volgende week krijgen we nog een keer een muziekles.

Volgende week werken we ook nog over tijd, daarna is het herfstvakantie en dan gaan we over de herfst werken. Als jullie in de herfstvakantie nog een keer het bos ingaan, denk dan ook aan school en laat de kinderen herfstvruchten meenemen.
Alvast een fijne vakantie toegewenst.

Groetjes van de juffen.