woensdag 26 mei 2021

In groep 2 spelen en werken we momenteel over het thema ‘de Boerderij’ . De kinderen zijn erg enthousiast. Ze leren wat er allemaal op de boerderij leeft en groeit. De producten van de boerderij gaan naar de fabriek of naar de markt en supermarkt. We hebben een boerderij (huishoek) Dieren en hun hokken in de bouwhoek. Boeken over de boerderij en dieren in de leeshoek.  De moestuintjes  (van AH) staan voor de groenten en kruiden die groeien op het land. De boer en boerin brengen groente en fruit naar de marktkraam die in de hal staat en de kinderen leren hoe ze iets moeten kopen en verkopen. Het rekenen met geld t/m 10 euro staat hierbij centraal. Misschien leuk om thuis ook eens te oefenen met de kinderen met 1 euromunten en/of 2 euromunten. bijv: 1 appel kost 1 euro, 2 bananen kosten 2 euro, hoeveel moet je dan betalen? etc.
Met de letter W vooraan maken we woorden, maar we proberen nu ook woorden te zoeken waar de W in het midden van een woord staat. Horen de kinderen dat?
Nu we richting het einde van het schooljaar gaan is het fijn als jullie thuis ook de kinderen nog bewuster willen maken van de letterklanken. Spreek de letters dan uit zoals ze klinken. Overal kom je letters tegen, binnen en buiten. Kunnen de kinderen een bepaalde letter zoeken en hoeveel kunnen ze dan vinden?!

Groetjes van de juffen.