donderdag 29 april 2021

Beste ouders,

De afgelopen weken hebben we gewerkt over het thema insecten. Het was een leuk thema en de kinderen waren erg betrokken bij de taal en rekenactiviteiten over de kriebelbeestjes.
De komende 2 weken is het vakantie maar daarna gaan we met het thema boerderij aan de slag.
Helaas kunnen we dit jaar niet samen naar de kinderboerderij maar die gaan we bouwen in de bouwhoek ;))) Met de groentetuintjes van AH gaan we zien hoe de plantjes gaan groeien en producten die verbouwd worden op de boerderij gaan ‘verkocht’ worden bij de marktkraam die in de hal komt te staan.
Het rekenen met geld is hierbij het doel. Misschien ook leuk om thuis mee bezig te gaan. We gaan goed oefenen met de namen van de boerderijdieren en hun jongen. Ook de verblijven, zoals de stal, het hok etc. komen aan bod evenals het voer dat de dieren eten.

NB: mochten jullie nog moestuintjes van de AH over hebben dan zouden we die graag willen hebben.

We wensen jullie een fijne zonnige meivakantie toe.
tot 17 mei!
groetjes van alle juffen.