donderdag 15 april 2021

Hallo allemaal

Hier weer wat nieuws uit groep 2. De kinderen en de juffen zijn afwisselend op school. Door ziekte of testen of quarantaine zien we minder vaak, toch waren deze week alle juffen en kinderen weer aanwezig.
We hebben sinds een paar weken een nieuwe vriendinnetje erbij. Ze heet Cembre.
We hebben al een aantal weken gewerkt over het thema ‘kriebelbeestjes’. adhv een heel leuk boek over allerlei insecten leren de kinderen veel over de verschillende kriebelbeestjes. Ze gaan ook buiten en binnen op zoek naar kleine beestjes en bekijken ze door een vergrootglas. Ze schilderen en kleien insecten en maken van een wc rolletje een bij, vlinder of lieveheersbeestje. In de bouwhoek worden insectenhotels gebouwd en duizendpoten gemaakt en in de zandtafel kunnen ze op zoek naar (plastic) insecten waar ze dan mee kunnen spelen. Bij de lichttafel leren ze spiegelen door de vleugels van de vlinders aan beide kanten precies gelijk te maken met de mozaiek. In de hal is ook een bijenkorf en een insectenhotel waar de kinderen met de insecten kunnen spelen.
Afgelopen dinsdag hebben we een natuurles buiten gehad en zijn we op zoek gegaan naar stoepplantjes en hebben ze geleerd hoe de namen zijn van de stoepplantjes en waarom die plantjes belangrijk zijn.
Het volgende thema start na de meivakantie en gaat over de boerderij.

Groetjes van de juffen.