Groep 1-2

donderdag 15 september 2022

Vorige week zijn we in groep 1-2 gestart met het thema “Wij gaan naar buiten”. Tijdens dit thema besteden we aandacht aan wat je buiten allemaal kan doen. De leerlingen konden al veel dingen hierover vertellen, zoals klimmen, rennen, insecten zoeken, voetballen en nog veel meer. We hebben een wandeling gemaakt door het park en een moestuin bezocht. Uiteraard is er op het schoolplein ook veel te doen. Het duurt nog even maar op maandag 17 oktober willen we graag naar het bos. Hiervoor hebben we ouders nodig die kunnen rijden. Heeft u tijd en zin om mee te gaan dan kunt u dat aangeven bij de leerkrachten.

In de groep zijn we druk geweest met het inrichten van de schoenenwinkel. De leerlingen vinden het erg leuk om daarin te spelen. Daarnaast leren ze ook welke schoenen je aantrekt wanneer het regent of wanneer je gaat voetballen. We hebben ontdekt dat de grootte van een schoen bepaalt in welke doos die past.

De letter van de week is de letter ‘b’. De leerlingen van groep 1 kunnen die al goed maken met klei en de leerlingen van groep 2 hebben de ‘b’ geschreven met wasco. In de groep hebben we ook een leesschrijfhoek waarin de leerlingen volop aan het ontdekken zijn met wat je allemaal met letters kunt doen.

Hartelijke groet,

Juf Eveline, Juf Dilek, Juf Loeke en Juf Jolanda