Groep 1-2

donderdag 2 februari 2023

De leerlingen van groep 1-2 zitten volop in het thema “Wij gaan bouwen”. Er worden mooie dingen gebouwd van verschillende materialen en we hebben al heel wat vragen beantwoord van de vragenmuur. Zo hebben we geleerd dat bakstenen worden gemaakt van klei dat uit de rivier wordt gehaald.

De letter “t” van timmeren staat deze week centraal en samen hebben we al veel woorden gevonden die beginnen met de “t”. Ook hebben we gepraat over wat een timmerman allemaal doet.

Deze week staat het cijfer 9 centraal. We doen daar allerlei spelletjes mee. Zoals pak eens 9 voorwerpen uit de klas, steek 9 vingers op, en laat samen met je maatje met twee dobbelstenen zien wat samen 9 is.

Vorige week woensdag 25 januari zijn De Nationale Voorleesdagen feestelijk van start gegaan. Carina Lieftink heeft bij ons voorgelezen uit het Prentenboek van het jaar “Maximiliaan Modderman geeft een feestje”. De kinderen van groep 1-2 hebben allemaal het boek mee naar huis gekregen. Donderdag 2 februari gaan we met groep 1-2 en de peuters naar Coda. Daar zullen we ook worden voorgelezen.

Hartelijke groet,

Juf Humeyra, Juf Dilek, Juf Loeke en Juf Jolanda.