Groep 1-2

donderdag 10 november 2022

Vorige week maandag zijn we gestart met het thema “Feest”. We hebben samen met de leerlingen een woordweb over feest gemaakt. We hebben samen veel woorden opgeschreven zoals verjaardag, geboorte, zwemdiploma, taart, dansen en muziek.

Dinsdag hebben we een bezoek gebracht aan de bakker en hebben we een lekkere krentenbol gekregen.

Ook hebben we een “vragenmuur” gemaakt waar verschillende vragen op staan die de leerlingen zelf hebben bedacht. Bijvoorbeeld “Hoe bak je een cake?” of “Waarom vieren we een verjaardag”. Samen gaan we op zoek naar de antwoorden op de vragen. Dat kan op verschillende manieren, onder andere door een boek voor te lezen of een filmpje te bekijken.

De komende 2 weken staat de letter “F” van feest centraal en kunnen de leerlingen die dat leuk vinden woorden naschrijven in de lees/schrijfhoek die te maken hebben met feest.

In het huisje kunnen de leerlingen een feestje naspelen en staat er een doos met versierspullen die de leerlingen gebruiken om het huisje te versieren. Zo worden er slingers opgehangen en cadeautjes ingepakt. Bij een feestje horen ook lekkere dingen. Daarom willen we graag een bakkerij inrichten waar de leerlingen zelf koekjes, broodjes en taarten (klei/zand) kunnen gaan maken. Heeft u thuis nog bakvormen, deegrollers of andere bakspullen liggen die u niet meer gebruikt, dan zouden wij die graag willen hebben voor onze bakkerij.

Verder zijn we vorige week begonnen met de “Vertelkanjer”. Elke week krijgt één leerling een prentenboek mee naar huis om voor te lezen. De volgende dag mag de leerling vertellen over het prentenboek en krijgt de leerling een “Vertelkanjer diploma”.

Groetjes,

Juf Eveline, Juf Dilek, Juf Loeke en Juf Jolanda.