Eerste ontwerp schoolplein

woensdag 4 december 2019

De eerste stap naar een nieuw schoolplein is een feit. Hiervoor heeft het ontwerpbureau Eelco Koppelaar een eerste opzet gemaakt. Vanuit het bestaande plein en huidige gebruik hebben zij gekeken naar verbetering in de opbouw en zonering van de speelruimte. Van daaruit is een ontwerp gemaakt voor ‘het bomenplein’. Hier zullen bijna alle betontegels als verharding plaats maken voor actieve spelzone die ruimte biedt aan balanceren, klimmen en klauteren en vrij spel in een groene en natuurlijke omgeving. De tegels zullen niet verdwijnen, maar worden gebruikt voor zitranden rondom de bomen met daartussen mooie plantvakken.

Rondom de berging en noodgebouw komt een zone voor rustiger, toestelgebonden spel die ruimte biedt aan de gewenste mandschommel en waterpomp.In de werkgroep is respons gegeven op deze eerste opzet waarmee het ontwerp verder kan worden uitgewerkt t.b.v. een subsidieaanvraag bij de gemeente Apeldoorn. Deze moet nog dit jaar worden ingediend. Zodra daar de uitslag van binnen is, willen we de plannen verder gaan voorbereiden richting uitvoering.