Een start gemaakt met zaaien in de schooltuin bij het theehuis.

donderdag 13 april 2023

Ja, we mogen naar de tuin! Zaaien! Vorige week waren de groepen 1/2 eerst aan de beurt. Zij hebben zonnebloemen gezaaid en Oost-Indische kers.  De kinderen leerden van alles in de tuin over een gat graven , een geultje maken en zaadjes erin doen. Weer dichtmaken en water geven met een eigen gieter. Heel trots liepen ze over de paadjes. De vrijwilligers van het theehuis waren blij om zoveel bedrijvigheid te zien in de tuin. Vervolgens kwam ook groep 3/4 aan de beurt. Zij zaaiden ook zonnebloemen en daarnaast munt. Ze mochten een ijslolliestokje in de grond bij het zaaigoed stoppen met munt erop geschreven. Je merkt dat ze graag aan de slag gaan met de schepjes en de gieters.

Het grote werk startte gisteren. Groep 5 was aan de beurt. We hebben zonnebloemen voor gezaaid in aparte bakken zodat ze nog iets warmer staan in plaats van direct in de koude grond. Het was een hele kunst om de gezaaide bakken rechtop te vervoeren naar de overkapping onder het theehuis. Daarna kwam groep 7 aan de beurt. We hebben samen zonnebloemen voor gezaaid in aparte bakken en daarna nog tijd om in de tuin courgette te zaaien. Het was heel leuk dat precies op dat moment vrijwilliger Marieke van het theehuis de stenen kwam brengen voor in de bakken. Op de stenen staan de groepsnummers en een leuke afbeelding geschilderd. Wat een mooi geheel. Neem gerust eens een kijkje in de tuin als het hek open is. De kinderen zijn heel enthousiast en vertellen graag meer.