Een gezellig week in groep 1

woensdag 23 september 2020

Vorige week stond het boek: Eend en de tijdmachine centraal. We hebben het over de dagen van de week gehad en de seizoenen. Deze week hadden we boek: Ridder Rikkie en we hebben daarbij gepraat voer ridders en schilden gemaakt. Volgende week gaat het over het boek: Woeste Willem. En dus piraten. De kinderen hebben een grote fantasie en we zien ook veel kleding aan in ons thema nu. Er verschijnen veel dino’s in de kleding. Het is tevens kinderboekenweek, we geven wat extra aandacht aan boeken. Groep 1 vindt het heerlijk om lekker met een boek te gaan zitten en dan lekker doorheen bladeren, sommige kinderen kunnen er een heen verhaal bij vertellen.

We hebben nu ook elke dinsdag gym en dat vinden ze helemaal geweldig, ze kunnen lekker klimmen en klauteren en krijgen met het aan en uitkleden hulp van leerlingen uit groep 7/8. De gym wordt gegeven door juf Rita