Directie Nieuws

donderdag 21 februari 2019

Beste ouders, verzorgers,

Even voorstellen: Zoals u weet zal ik na de voorjaarsvakantie starten als directeur van de Rietendakschool. Ik heb vorige week al kennis mogen maken met het enthousiaste en betrokken team van de Rietendakschool. Graag zou ik ook met u kennis maken. Uiteraard zal ik vanaf 4 maart ’s ochtends bij een van de ingangen staan om u en uw kind welkom te heten. Daarnaast zou ik u willen uitnodigen voor een koffieochtend op woensdag 6 maart om 8.30 uur in de hal. Ik hoop van harte dat u hierbij aanwezig kunt zijn. Mocht dit niet lukken dan mag u natuurlijk altijd even bij mij binnen lopen om kennis te komen maken. Hieronder zal ik alvast wat over mijzelf vertellen.

Ik ben Petra Bos, 35 jaar en ik woon in Deventer met mijn man. Oorspronkelijk kom ik uit Apeldoorn, waar ik woonde met mijn ouders en mijn zus. In mijn vrije tijd doe ik aan fitness en ik zal straks op de elektrische fiets naar Apeldoorn gaan. Ik blijf namelijk graag in beweging.

De afgelopen 10 jaar heb ik in de Rivierenwijk te Deventer gewerkt. Eerst als leerkracht en later als onderbouwcoördinator en coördinator van de zomerschool. Als onderbouwcoördinator had ik de leiding over de onderbouw, bestaande uit vijf kleutergroepen en vier peutergroepen. Daarnaast organiseerde en leidde ik de zomerschool voor de kinderen uit de Rivierenwijk. Tijdens de zomerschool volgen ongeveer 100 kinderen, van groep 1 tot en met groep 7, drie weken extra onderwijs tijdens de zomervakantie. Ik heb altijd met heel veel plezier in de Rivierenwijk gewerkt, maar was toe aan de volgende stap: De leiding over een hele school. En waar kan ik dat beter doen dan in mijn geboorteplaats Apeldoorn. Wat een prachtige school is de Rietendakschool en wat een enthousiast team werkt er. Ik heb erg veel zin om op deze mooie school aan de slag te gaan en jullie kinderen het beste onderwijs en een gelukkige schooltijd te bieden. Dit doe ik graag samen met het team en samen met jullie als ouders. Samen komen we immers het verst! Ik wil u daarom ook uitnodigen bij mij binnen te lopen wanneer u vragen hebt. Mijn deur staat altijd voor u open.

Met vriendelijke groet, Petra Bos

Werkdagen: ma-wo-do-vr

Aanvang lessen onderbouw: Het valt op dat met name in groep 1 de lessen niet om 08.30 uur met alle leerlingen worden begonnen. Er komen met regelmaat kinderen te laat op school. Onze jongste leerlingen zijn hierbij natuurlijk geheel afhankelijk van hun ouders. Daarom het dringende verzoek om uw kind op tijd op school te brengen, zodat de leerkracht om 08.30 uur de les kan laten beginnen. Na de voorjaarsvakantie zal hier extra op gelet. Daarom het dringende verzoek om uw kind op tijd op school te laten komen!

Laatste dagje: Donderdag 21 februari was mijn laatste dag op de Rietendakschool. Ik was slechts een ’tussen paus’ en draag het stokje met een gerust hart over aan Petra Bos. Ik heb al eerder aangegeven dat ik met bijzonder veel plezier op RDS gewerkt heb. Ik wil u bedanken voor het gestelde vertrouwen en de wijze waarop we met elkaar invulling en uitvoering geven aan de school. Ik heb bij mijn aankomst gezegd dat we ‘samen school zijn’. School heeft ouders nodig en ouders hebben school nodig. Als we me elkaar ons beste beentje voorzetten om goede invulling aan de school te geven, dan komen we een heel eind. Dank voor de wijze waarop ik met u mocht optrekken. Ik zal het enthousiaste en kundige team gaan missen en natuurlijk ook de kinderen. Ik wens de Rietendakschool alle goeds toe!

Afscheid juf Rita Roelfsema: Donderdagmiddag j.l. hebben we afscheid genomen van juf Rita van de ITK taalklas. Juf Rita gaat na de voorjaarsvakantie werken in een AZC klas in Apeldoorn. Juf Dilek neemt de taalklas over en zal met een nieuwe groep leerlingen gaan starten. We wensen juf Rita heel veel succes en plezier in haar nieuwe werkomgeving.

Voorjaarsvakantie: De komende week zijn de kinderen vrij en mogen we genieten van de voorjaarsvakantie. Op maandag 4 maart a.s. hopen we iedereen weer terug te zien! We wensen iedereen een fijn voorjaarsvakantie toe!

Vriendelijke groet, Alex Verdam.