de start in groep 6

dinsdag 7 september 2021

Na een welverdiende vakantie was het weer zo ver.

Maandag 30 augustus kwamen de kinderen van groep 6 het lokaal in. Een lokaal dat voor hen al vertrouwd is en dat is fijn.

Wij (juf Yvet en juf Monique)hebben een kleine verandering aangebracht als het gaat om de inrichting, maar dit was al gauw goedgekeurd door de kinderen.

Nadat wij met elkaar gezellig gesproken hadden over de vakantie was daar het moment van het introduceren van de nieuwe boeken en schriften. Alles werd uitgelegd en we gingen gauw aan het werk op de nieuwe nog wat onwennige manier.

Wat was het leuk, spannend, uitdagend, maar vooral ook veel! Ook wij moeten wennen aan alle nieuwe boeken en schriften. Samen nemen wij goed en rustig de tijd om met de kinderen de methoden te ontdekken.

Een les sprong er wel uit vorige week en dat was de les wereldzaken over: Nederland waterland. Wat een enthousiasme! Het invullen van de kaart van Nederland met de provincies, hoofdsteden en wateren was een succes.

Wij houden u op de hoogte via de mail/parro app over huiswerkafspraken, de (eventuele) weektaak die nog in de maak en nog veel meer belangrijke zaken.

En mocht u nog vragen hebben kunt u ons altijd mailen: Juf Yvet: yevers@leerplein055.nl of juf Monique mkraayenhof@leerplein055.nl of bellen na schooltijd 055-5331973 of als u ons ziet, ons gewoon even “aanschieten.”

We gaan er samen een mooi jaar van maken!