De stand van zaken in groep 4

donderdag 3 december 2020

Vorige week kwam Sinterklaas op bezoek. Het was een ontzettende gezellige ochtend met kleuren, knutselen, bingo en een bezoek van Sint en zijn Piet. De Sint wist veel te vertellen over de groep en de kinderen mochten hun kunsten laten zien. Sint kon horen wat beatboxen was. Kinderen deden turn kunsten en lieten hun voetbal-skills zien. Sint werd verwend met tekeningen en we hebben nog een prachtig lied voor hem gezongen. Toen de zak met cadeaus verscheen, waren de kinderen reuze blij!

Wat wij extra fijn vonden is dat juf Yvet er ook bij was. Zij probeert steeds iets vaker langs te komen en dan genieten wij volop van haar aanwezigheid.

U vindt wellicht wat vaker taal en spellingsbladen in de tas van uw kind, dat klopt! Wij zijn met elkaar de methode STAAL (taal/spelling) op schrift aan het uitproberen. De kinderen zijn erg betrokken en vinden het werken op papier erg fijn merken wij.

Bij het rekenen worden nu de makkelijke tafels aangeleerd. (2, 5, 10) en leren wij met geld rekenen. De kinderen deden dit zo goed, dat juf Amanda en juf Monique vorige week getrakteerd hebben op chocolade munten en pepernoten!

Op naar morgen ochtend, een gezellige ochtend die nog in het teken staat van Sint. De kinderen mogen een gezellig bordspel meenemen. Wij hebben er zin in!

NB: de kinderen krijgen morgen nog wat lekkers, maar voor drinken moet u zelf zorgen.