De kleutergroep

donderdag 20 januari 2022

In de kleutergroep is het nog kouder dan dat het buiten is. Ons thema is seizoen winter en het prentenboek waarover we nu werken is’ Kikker in de kou’. De wereld van kikker is veranderd en is helemaal wit geworden. Bij kikker heeft het gesneeuwd en gevroren en hij vindt er niks aan. Hij heeft het koud want hij is maar een naakte kikker en heeft geen lekker vachtje zoals vriend haas en ook geen warm verenpak zoals vriend eend of een dik speklaagje zoas varkentje. Zijn vrienden willen wel graag met kikker buiten spelen en bedenken een oplossing. De huishoek in de klas is het huis van kikker geworden en de kinderen spelen het verhaal na. Bij de verteltafel is ook een huisje voor kikker gemaakt en spelen ze met de vingerpoppetjes het verhaal na. De watertafel zit vol sneeuw en sneeuwballetjes, van de klei maken ze kikkers , in de schrijfhoek stempelen ze sneeuw of de woorden uit het thema en zo nog veel meer.

Er zijn een paar veranderingen in de werkwijze. Alle kleuters starten en eindigen de dag in 1 lokaal.
Ze spelen in dat lokaal en in de hal. Het andere lokaal wordt alleen nog gebruikt voor de taalklas en voor extra individuele hulp.

Tom is naar een andere school gegaan, maar we hebben er een nieuwe vriendje bij want Henk is 4 jaar geworden.  Welkom in de kleutergroep Henk!

Groetjes van alle juffen.