De kleutergroep

donderdag 16 juni 2022

De kleuters zijn in de afgelopen week druk bezig geweest met een cadeautje voor hun vader (of opa)
SSSSTTTTT….Als het goed is hebben ze het thuis keurig verstopt want zondag  gaan ze papa natuurlijk pas verrassen.
De kunstenaar is weer op school geweest om met de kinderen te werken aan het kunstproject van de hele school. Als het klaar is dan komt het op het bomenplein komt te hangen.
We spelen en werken nog steeds over de kinderboerderij en zingen veel dierenliedjes.
We oefenen veel met de getallen voor groep 1 van 1 t/m 10 en voor groep 2 van 1 t/m 20.
De kinderen leren de goede volgorde van de getallen, welke hoeveelheden daarbij horen, hoe je kunt rekenen met geldbedragen van van 1 t/m 10 euro. Ze oefenen met letterherkenning en de letters k-v-b staan centraal deze periode.
met dit mooie weer spelen we vaker buiten waarbij de kinderen dan opdrachtjes krijgen of een nieuw spel aanleren.

De laatste weken staan er nog wat festiviteiten op het programma maar daar volgt nog een aparte mail over.