De kleutergroep

woensdag 18 mei 2022

Bij de kleuters spelen we over het thema ‘De Kinderboederij’.
Veel kinderen gaan regelmatig naar de kinderboerderij en hebben daardoor veel herkenning als we erover praten e.a kringactiviteiten doen.
In de bouwhoek hebben de kinderen een kinderboerderij gebouwd. Elke dag bouwen ze weer nieuwe hokken en stallen die precies op maat moeten zijn voor de dieren. Ze passen en meten. In de huishoek wonen dierendokters. Zij gaan met hun koffertjes met doktersspullen naar de boerderij om dieren te onderzoeken en beter te maken. We hebben veel leuke prentenboekjes bij de boekenbus gehaald die allemaal over de boerderij en de dieren gaan. We oefenen veel met de namen van de dieren, hun jonkies en hoe de geluiden heten en welk voer ze eten.
Jayden die thuis een kippenhok  heeft , liet a.d.v een powerpointpresentatie aan de kinderen zien hoe een kippenhok eruit ziet en welk voer de kippen eten . Hij had ook voorbeelden meegenomen van het voer en een ei die door 1 van de kippen was gelegd.
De letters b, k (herhaling) en v staan tijdens dit thema centraal.
Met de kippeneieren en dierenvoer oefenen de kinderen van groep 1 met de hoeveelheden en cijfersymbolen t/m 10.
Groep 2 telt tot 20, telt ook met sprongen van 2 en weer terug en ze doen eenvoudige op- en afteloefeningen.
De zand -en watertafel zijn erg in trek en met het mooie weer staan die buiten in de tuin.
De waterpomp op het plein en het zand zijn ook een groot succes.

Reminder: Dinsdag 31-5 gaan we op schoolreisje. Hopelijk hebben we ook dan dit mooie weer.

Groetjes van de kleuterjuffen.