Bijna vakantie voor groep 7/8

woensdag 16 februari 2022

Bijna alle adviezen zijn gegeven aan de leerlingen van groep 8.
Wat zijn juf Linda en ik trots op wat iedereen laat zien.
Hetzelfde geldt voor de citotoetsen van groep 7, ook daar zijn we trots op wat we zien.

Het verdelen van de rollen voor de eindfilm is ook alweer gedaan.
De leerlingen kunnen via de app de tekst leren, liedjes oefenen en het script zelfs beluisteren.
Fijn dat de rolverdeling zo snel ging, zo kunnen we mooi snel de tekst leren.
Wordt u al nieuwsgierig waar de eindfilm over gaat?……

Met rekenen zijn een aantal leerlingen uit groep 8 en heel groep 7 bezig met een Bareka.
Dit is een rekentoets waarin we precies in het opgebouwde rekenmuurtje de moeilijkheden zitten voor de leerlingen. Zo kunnen we heel gericht gaan inzetten op de dingen die zij lastig vinden. Met taal hebben we vandaag de toets gemaakt van het blok. We zullen daarna nog een aantal lessen maken om het blok af te sluiten. Voor spelling geldt hetzelfde, alleen is hier de toets al van geweest. Het oefenen met moeilijke woorden uit het gemaakte dictee gaat steeds beter. Met begrijpend lezen/Atlantis zijn we gestart in een nieuw boek. Groep 8 leert alles over de werking van industrie en groep 7 leert alles over de sterren en het zonnestelsel.

We gaan komende week beginnen met een nieuw blok van Geschiedenis.
Tussendoor zijn we bezig met het vak burgerschap. Wat komt er allemaal op je af als burger.
Waar heb je recht op in de samenleving etc. We leren nu alles over het onderwerp stemmen.

Ik wil komende week een knutselopdracht starten met de leerlingen.
We zullen gaan werken met papier maché.
Zou u zoveel mogelijk kranten willen bewaren en deze meegeven naar school?

Maandag 21 februari – toets natuur
Dinsdag 22 februari – toets Engels en huiswerk inleveren
Woensdag 23 februari – huiswerk mee voor na de vakantie.
Vrijdag 25 februari – rapport mee
Maandag 28 februari tot en met 6 maart – voorjaarsvakantie

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Juf Naomi