Alles wat we leren in groep 7/8

donderdag 23 september 2021

Goed nieuws!
De Zwemchallenge kan doorgaan!
Ik heb contact gehad met de organisatie en zijn gaan samen met ons een moment
plannen voor een woensdagochtend in het zwembad!
U zult hierover dus nog meer informatie krijgen.

Daarbij heeft uw zoon/dochter gisteren een formulier meegekregen voor de
Kinderpostzegels. Volgende week woensdag krijgen zij een box mee met bestelformulieren.
Zij hoeven dus niet per se een videoboodschap online te zetten en kunnen ook gewoon met de box langs de deuren. Op het formulier staat alle verdere informatie over de actie.

Volgende week staat de toets natuur gepland.
We hebben samen de samenvatting doorgenomen en hebben alle belangrijke dingen opgeschreven die voor de toets belangrijk waren om extra naar te kijken. Ik heb ze die informatie gegeven , omdat ik alvast in de toets kijk voordat ze deze krijgen en zo gericht de leerlingen de informatie kan laten leren.

Verder zijn we met rekenen bezig met grote keer en deelsommen in groep 8.
Zij werken hierbij met keer en deelsommen waarin kommagetallen voorkomen.
Met groep 7 werken we met rekenen aan grote plus en minsommen en dan met name hoe je die goed onder elkaar zet en goed op de getallenlijn zet.
Volgende week vrijdag hebben de leerlingen de eerste rekentoets.
Ik ben erg nieuwsgierig naar de resultaten omdat we enorm hard werken in de groep.

Voor taal en spelling zijn deze week de eerste toetsen gepland.
Spelling is afgenomen en is even wennen geweest. Wel hebben ze enorm hun best gedaan.
Voor taal staat komende vrijdag de toets op het programma.
Zij krijgen hierin woordenschat en taal verkennen opdrachten waarbij ze bij taal verkennen een aantal vragen krijgen over de lessen uit het werkboek.

Tot slot hebben de leerlingen een blad meegekregen met alle informatie over de spreekbeurt, boekbespreking en het project van dit schooljaar. We hebben volgende week de eerste presentatie.
Na de herfstvakantie zullen we starten met huiswerk meegeven. U hoort daar tegen die tijd meer over.

Nog steeds ben ik blij om te zien hoe de leerlingen met elkaar omgaan in de groep!
Het is een gezellige groep, waar grapjes en gezelligheid, maar ook hard werken voorop staat.
Als er toch nog vragen ergens over zijn, hoor ik dat graag.
Denkt u aan de opgavestrook voor de disco!? De leerlingen krijgen vandaag de informatie mee.
De disco is op 8 oktober.

Met vriendelijke groet,
Juf Naomi en juf Linda