Groep 7/8

donderdag 9 april 2020

Wat goed om te zien dat de leerlingen van groep 7 en 8 zo betrokken zijn bij het videobellen. Complimenten naar ouders en leerlingen dat dit toch elke keer weer lukt.
Niet alleen de kinderen vonden het leuk en fijn elkaar weer even te zien, maar ook de juf vond het fijn om iedereen weer even gezien te helpen en op weg te helpen.

Het belangrijkste voor het beeldbellen is dat je een goed apparaat hebt qua verbinding en het fijnst is een laptop/computer met Google Chrome.
In de omgeving van Google Classroom zijn ook de kanjeropdrachten, nieuwsbegrip opdrachten en ondersteuning van de woorden op YouTube-filmpjes et cetera te zien!

We gaan de komende periode nog meer kijken naar een manier om nog beter de instructie te geven en om ook sociaal – emotioneel een sessie met de groep te starten om te kijken en te kletsen over hoe het gaat. Niet alleen tijdens de rekeninstructie maar ook tijdens dit soort sessies is het belangrijk dat alles wat u ziet en hoort vertrouwelijk blijft en met respect mee om wordt gegaan.

Ik vind het erg fijn om te zien dat de meeste leerlingen kunnen inloggen en op de goede tijden in de online omgeving zitten. Als hier nog moeilijkheden in zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag zodat ik nog kan helpen om iedereen online te krijgen!

Na overleg in het team hebben wij besloten de weekplanning niet meer online te zetten. We sturen  deze gewoon weer via de mail zoals u gewend  was.

Voor volgende week hebben we een dag minder gezien tweede paasdag.
Ik wens iedereen veel gezondheid in een weekend waarin we normaal veel omgeven zijn door familie maar het nu even anders is.

Liefs,
Juf Naomi