donderdag 17 februari 2022

Nieuws uit groep 6

In groep 6 zijn we druk bezig geweest bij rekenen met kolomsgewijs optellen en aftrekken, breuken plaatsen op de getallenlijn en vergelijken. Klokkijken is uitgebreid met het aflezen op de seconden nauwkeurig. Dit is voor sommigen echt nog lastig!

Bij taal zijn we beland bij het onderwerp: sport. Mooi onderwerp dat past bij de Olympische spelen en deze sportieve klas.

Tijdens spelling hebben we tot nu toe de volgende categorieën geleerd:

Vraagt u aan uw kind maar eens wat de regels zijn!

Verder spreekt het onderwerp van het nieuwe boek van de leesmethode de kinderen erg aan: Onderwaterwereld. Naast deze lessen wordt er ook voorgelezen uit de serie van Geronimo Stilton. Groep 6 geniet enorm van het voorlezen.(en de juf ook!)

Tijdens de creatieve les van meester Thomas hebben de kinderen hun droom winterlandschap geknipt/geplakt en gekleurd. Uiteraard mochten ook de glitters niet ontbreken.

De muziek juf is er gelukkig weer en tijdens de afgelopen lessen leerden de kinderen hoe een lied is opgebouwd. Een intro, een brug, een refrein en een couplet zijn termen die o.a. voorbij kwamen. Wat een ritmische en muzikale kinderen zijn het toch!

Onder begeleiding bekijken wij als team de uitslagen van alle toetsen en analyseren wij daar waar nog extra inzet nodig is en op welk gebied. Daarnaast wordt de laatste hand gelegd aan het maken van de rapporten. Deze wordt volgende week vrijdag aan uw kind mee gegeven.

Het intekenen van een rapportgesprek kan ook volgende week. Het intekenen gebeurd

via de parro app. Neemt u even contact met mij op als het u niet lukt?

Na de tulpvakantie zullen de rapport gesprekken plaatsvinden.

En na de tulpvakantie  is ook juf Yvet weer bij ons terug! Wij kijken er naar uit. Wat hebben wij haar gemist…