woensdag 18 november 2020

Beste ouders,

Het Sinterklaasfeest komt eraan. Dinsdag 24 november mogen de kinderen hun schoen zetten op school. Ze mogen er een mooie tekening, wortel, appel of iets anders in doen voor sint, piet of paard.
Sinterklaas komt op woensdag 25 november bij ons op school en hij neemt 1 piet mee. In zijn grote boek staat beschreven hoe het gaat met de kinderen op school. Ze krijgen allemaal een persoonlijk woordje van Sint.  De kinderen gaan ook optreden. Ze gaan een liedje zingen, een dansje doen en misschien een kunstje als ze het durven. Sint en piet blijven ongeveer drie kwartier in de klas. Als Sint zijn cadeautje aan ieder kind gegeven heeft dan gaat hij weer verder. Het wordt vast een gezellig feest.
Het boek dat tijdens het thema centraal staat is: Rikki helpt sinterklaas. Het gaat over het zieke paard van Sint en Rikki weet een oplossing om het paard weer beter te maken zodat sint toch op zijn paard alle cadeautjes naar de kinderen toe kan brengen. Vraag thuis maar eens aan de kinderen wat de oplossing was. De kinderen zijn druk met verkleden als sint en pietjes en spelen het spel met nep pepernoten, chocoladeletters en cadeautjes. We rekenen met pepernoten, die moeten geteld worden, eerlijk verdeeld en gewogen op de weegschaal. We oefenen bijv. de letters met doosjes voor chocoladeletters en ‘schrijven’ de letters op bruin/wit papier en stoppen ze in het goede doosje. De kinderen gaan ook leren ‘programmeren’. Ze lopen routes a.d.h.v aanwijzingen als: 2 stappen vooruit, 3 naar links, 4 naar rechts etc. Zo komen ook de begrippen links en rechts aan bod. Er gebeurt weer veel in groep 2.
Allemaal  een fijne sinterklaastijd toegewenst.

Groetjes van juf Shirley , juf Dilek en juf Anneke.