groep 3 : kern 11

woensdag 1 juli 2020

Beste ouder,
In deze tijd van het schooljaar zijn er regelmatig vrije dagen en waren er volop gelegenheid om uitstapjes te maken!

Maar helaas is dat nu niet het geval , i.v.m. de Corona. Hopelijk komt deze tijd langzamerhand weer terug.

In het verhaal van kern 11 moeten de kinderen van groep 3 beslissen waar zij naartoe willen: het Botjesmuseum of het Kunstmuseum (Bom of Kum?).

Thema kern 11: Wat bewaar jij?
In musea worden uiteenlopende zaken bewaard en tentoongesteld. Veel kinderen zijn ook dol op het verzamelen van spullen. We hebben het over allerlei zaken die te maken hebben met de onderwerpen ‘museum’, ‘verzamelen’, ‘kunstwerkjes’ en ‘hobby’s’. Woorden die daarbij aan bod komen zijn onder andere: het album, breekbaar, de dino, het oudst, iets dubbel hebben en de tentoonstelling.

De kinderen zijn erg enthousiast met dit onderwerp bezig.

We zijn ook bezig geweest met de citotoetsen, best wel een drukke tijd voor de kinderen van groep 3.

We zijn trots op ze, hoe ze hier mee om gaan.