Nieuws uit groep 1 en 2

donderdag 15 december 2016

Het is volop kerst in de kleutergroep, de kinderen zingen heel veel kerstliedjes en maken kerstkransen, sterren en bomen van papier, knex, klei, blokken en kapla.
Donderdag heeft de moeder van Mylene samen met juf Corrie met alle kleuters kerstkoekjes gebakken.
Het rook heerlijk in school en alle kinderen gingen blij met een zakje eigengemaakte koekjes naar huis. We willen de moeder van Mylene dan ook hartelijk bedanken.
In deze drukke tijd zijn de kinderen ook extra aan het oefenen om goed in de kring te blijven zitten en  mee te doen met de kringactiviteit want als je 4 of 5 jaar bent dan wordt dat wel van je verwacht. Spelletjes vinden ze heerlijk om doen en het liefst willen ze dan allemaal de beurt om de kerstman, of het rendier te zijn.
We doen allerlei rekenspelletjes voor groep 1 met de cijfers 0 t/m 5 en voor groep 2 van 10 t/m 15.
We springen van cijfer naar cijfer en oefenen zo de telrij heen en terug en zoeken het aantal dingen die bij een cijfer horen. Of we raden het cijfer dat weg is. We zetten kaarsen op een rijtje van klein naar groot of van dik naar dun. Er zijn zelfs al kinderen die echte sommen maken met het spel waku waku. De letter M staat nu centraal en we zoeken vooral naar woorden met de M aan het eind.
Kortom leren de kleuters weer heel veel en vooral hoe ze probleempjes en conflictjes kunnen oplossen.
Binnenkort komen er weer wat nieuwe vriendjes en vriendinnetjes bij. Een paar komen al af en toe oefenen.
Alvast fijne feestdagen en een fijne vakantie toegewenst voor iedereen.